Debat, Nyheder og Reflektioner
Siden jeg blev oprettet efter en flytning i Aalborg har der været et forfærdeligt rod i regningssystemet hos Stofa.
Endnu 8 måneder efter at beløbet skulle have været betalt modtager jeg opkrævninger på noget der for længst burde havde været opkrævet. Det betyder at jeg de sidste to kvartaler har modtaget regninger på henholdsvis 3000 og denne gang 4500 kr. på trods af at jeg løbende har betalt de regninger, der er at finde som ”ubetalte regninger” på det Stofa kalder ”mine sider”. Problemet er bl.a. det, at Stofa ikke sørger for at opdatere disse regninger på ”mine sider”. Med et opkrævningsgebyr på en regning sendt som papirpost og hvis man ikke vil bruge betalingsservice, er man naturligvis afhængig af disse sider, så det er blot en af forklaringerne på dette gigantiske rod.
Hvis man så endelig kan se, at der en regning, kan man ikke åbne den specificerede regning, så man kan se detaljerne bag det opkrævede beløb. Der står blot et beløb, og det skal man så tage for gode varer. Denne måned, hvor man opkræver de 4500 Kr., måtte jeg til at bede om at få sendt de udspecificerede regninger via e-mail, der så ankommer alt for sent og kun på grund af min henvendelse. I mellemtiden har man kækt lukket for mine TV-ydelser med et påkrav om at jeg skal betale 179 kr. for en genåbning.
På samme tid skal jeg betale 100 kr. i opkrævningsgebyr for regninger jeg ikke af gode grunde har kunnet opdage. Og hvis man så ikke vil betale disse gebyrer med henvisning til Stofas ukristelige regningsrod, skal man vel sagtens slæbes i fogedretten og finde sig i, at man mister både TV og internet.
Hvert eneste kvartal har jeg med mistanke om, at noget er gået galt, ringet til Stofas kundeservice og spurgt, om der nu ikke også skulle ligge en regning et eller andet sted, som ikke er registreret på mine sider; og hver gang har man bedyret mig, at det er der skam ikke. Det virker som om, at disse såkaldte servicemedarbejdere kun har den funktion at sidde at snakke kunderne efter munden uden at give reel information. Man har ikke overblik over noget som helst – så hellere stikke en løgn og så videre til den næste utilfredse kunde.
At man i sådan situation ikke vil tillade at Stofanet får adgang til at stikke sine grådige hænder langt ned i ens lomme – det hedder vist betalingsservice – er der al mulig god grund til ikke at tillade. Men ikke at tillade dette, koster skam også 49 kr. i gebyr.
I småtings-afdelingen noterer jeg mig også, at jeg bliver opkrævet mobiltakster, selvom min mobil-telefoni ikke er hos Stofanet men ved et andet selskab?
Oven i alt dette er der så også lige det problem, at man ikke gør sine regninger særligt brugervenlige, når de nu endeligt kommer i ens besiddelse. Nogle vil hævde, at de er ulæselige og uforståelige med mindre, man har forstand på disse teknikaliteter. Jeg ved ikke om jeg er særlig ubegavet, det er vidst ikke tilfældet, nu da jeg har en Ph.d. grad og kun er pensioneret efter år på et universitet som bl.a. professor. Men regningerne er altså ikke brugervenlige – i stedet virke det som om de er skrevet af en eller anden teknologisk ”smart ass” af en roekuleklapper, der skal vise sig lidt.
Og når man nu ser en sådan lang liste med alle mulige beløb, man gør krav op, opstår der et endnu mere basalt problem – og det ligner det unægtelige. Hvordan kan det PÅ EN FORSTÅELIG MÅDE bevises, at dette forbrug opgjort i styk, mængder og priser rent faktisk har fundet sted, og fremfor alt rejser det spørgsmålet om stykpriserne er omkostningsægte? Ja jeg glæder mig til at se dette dokumenteret. Held og lykke med opgaven, den står til dumpet efter sin besvarelse.
Hvordan kan man vide at dette ikke er eneste stor svindel, hvor nogle skummer fløden et eller andet sted?
Det er ufatteligt, at Stofa og andre teleselskaber i et grænseløst begær efter stadig bedre resultater på bundlinjen ansætter så meget ukvalificeret arbejdskraft og har så mange uprofessionelle ledere på alle niveauer, uden at der gribes ind. Alt hvad der koster penge og sikrer god kvalitet m.h.t. service er barberet væk lige på nær der, hvor det handler om at plyndre sine kunder med mystiske gebyrer og mærkelige regninger som grundlag – og her taler vi om regninger, der oven i købet kommer 8 måneder for sent!
Kan jeg finde en anden udbyder en Stofa – det er sikkert også besværliggjort på trods af de mange søde ord om fri konkurrence – er beslutningen truffet. Jeg tør ikke være med mere. For jeg stoler ikke på Stofas regninger.
Gorm Winther
25.10.2018 11:34
D. 25/10 2018:
Så er den gal igen, Stofa har fortsat ikke orden i deres opkrævninger. Man kan fortsat ikke på "mine sider" se om der er ubetalte regninger, selvom dette er tilfældet?
Seneste kommentarer
14.09 | 00:29
Af mit Hjerte: Tak.
-ingen reply er nødvendig.
06.11 | 16:56
Hej Jakob...godt at høre fra dig igen. Håber du har det godt. Mit nummer er +4550113533 eller vi kan tage et møde på skype. Min skypeadresse er gormwinther...hvad drejer det sig om
02.11 | 21:58
jeg har brug for din hjælp sikublock jakob knudsen 00299270905
20.02 | 15:54
I kløerne på mellemgaard vil jeg gerne snakke med dig om "what to do" Lischen Wirgowitsch, cand psych, tlf. 28357906